onsdag 14 februari 2007

Men in tights, eller nåt.

En intressant observation jag har gjort, eller egentligen nåt som jag lagt märke till under flera år, är att männen på Friskis & Svettis av nån märklig anledning föredrar att klä sig i små, små tajta shorts när de gympar.

Jag har faktiskt räknat, och visst, det förekommer män med längre - och vidare - byxor, men de är försvinnande få till antalet OCH de är aldrig yngre än 35.

De jag talar om är oftast runt 45+ och plagget de "bär" kan närmast liknas vid ett par fotbollsshorts från 1977. Oftast är dessa shorts obarmhärligt avslöjande, och jag mår ibland nästan fysiskt dåligt av åsynen av dem. Vad är det för fel på vanliga, långa, gympa-byxor - något som praktiskt taget alla kvinnliga motionärer har på sig?

Jag har ett par teorier om varför det förhåller sig på detta vis:

1. Männen som tränar på F&S är fullkomligt obekymrade om det hela. Nästan likgiltiga. "Vad är det för fel på dessa?" undrar de om sina gamla träningsshorts från Korpen-fotbollen anno 1973. "De är ju fortfarande hela och bra. (Att man inte längre tillverkar såna här, i ett så pass robust material är en gåta!").

2. Männen som tränar på F&S gillar att se retro ut. De gillar dessutom att flasha lite hud titt som tätt. "Mmm, erotiskt!" tänker de, och blir rentav lite styva i brallan av att beskåda spegelbilden där i hallen (som f.ö. innehar border på tapeterna och en hatthylla med förgyllda knoppar). "Läckert!" affirmerar de sig själva, och sticker sen iväg till dagens träning.

Eller...?

4 kommentarer:

D_ertyna sa...

Ja, det finns väl inget hetare.! Mm jag har alltid önskat mig en man i kort korta shorts. :D haha.

Sara sa...

d_ertyna: Hahahahahahaha! :D

Unknown sa...

Word! I sommar ska jag bara ha kortkorta shorts :)

Iaktog faktiskt samma sak när jag hängde vid badhuset (det händer!) för någon vecka sen, verkar som alla äldre män antingen vill visa upp sig (trots att ingen vill se) eller är det bara av ren lathet man har kvar samma shorts de fick när de lirade senior-korpenfotboll på 70-talet (visserligen visst modevärde i de shortsen nu, men då på rätt person antar jag :P).

Ha de gött

Sara sa...

linus: Ja, jag har den teorin också.. de pallar helt enkelt inte att köpa nya. Tänker kanske "hohojaja, det var rackarns vilken kvalitet det var på sportkläder förr - nu är det bara en massa skit...!". :D