fredag 29 juni 2007

Bombhot i London

Idag kan man läsa om att Londonpolisen hittat och desarmerat en bomb i centrala London. Själv kom jag och min sambo hem just från den stan, i söndags. Tur vi inte är kvar; jag skulle nog blivit rejält uppskakad.

Emellertid är jag lite undrande när det gäller motivet för bomben. Enligt Svenska Dagbladet rör det sig om ett terrordåd:

"En bomb som beskrivs som "massiv" hittades i natt i centrala London och har nu desarmerats. Brittisk polis misstänker att bomben var del i ett nytt terrordåd, uppger Sky News. Nu söker man frenetiskt efter andra bomber i huvudstaden."

Sydsvenskan.se skriver däremot:

"Polisen säger ingenting om vad laddningen kan ha haft för syfte, men det spekuleras om att en stor Prideparad i området i morgon kan ha varit mål för bomben."

Det återstår att se vilket av alternativen det rör sig om. Jag kan i alla fall konstatera att det är en läskig värld vi lever i.

1 kommentar:

Alma Kirlic sa...

Hej Sara! Vad glad jag blev när jag läste inlägget i min gäsbok.

Grattis till det nya jobbet! Vad är det för jobb?

Kram
/Alma